KOTUG Kanada ("KOTUG"), zorlu ve rekabetçi bir sürecin ardından Trans Mountain Genişleme Projesi'ne (TMEP) hizmet vermek üzere Robert Allan Ltd. tasarımı iki adet RAsalvor 4400-DFM çift yakıtlı metanol Kılavuz/Refakat römorkörü inşa etmek üzere Türkiye'nin Sanmar Tersanelerini seçti.
Bu römorkörler tankerlere Vancouver Limanı sınırlarından Pasifik Okyanusu açıklarına kadar Salish Denizi'nin ticari nakliye şeritleri boyunca eşlik edecek. Bu hizmeti sağlamak için KOTUG Kanada, nakliye rotası üzerinde stratejik bir konuma sahip olan Beecher Körfezi'ndeki Sc'ianew First Nation ile ortaklık kurdu.
Sc'ianew First Nation onuruna SD AISEMAHT ve SD QWII-AAN'C SARAH olarak adlandırılacak olan bu iki yenilikçi römorkörün, 2025 yılında hizmete girdiklerinde dünyanın ilk büyük, amaca yönelik inşa edilmiş, yüksek bollard pull metanol yakıtlı römorkörleri olması ve sera gazı (GHG) emisyonlarını ve su altı yayılan gürültüyü daha da azaltmak için önemli çevresel faydalar sağlaması planlanmaktadır.
Vancouver, BC merkezli Robert Allan Ltd. ile KOTUG arasındaki ilişki uzun yıllara dayanmaktadır ve KOTUG, Robert Allan Ltd. tarafından tasarlanan bir düzineden fazla yüksek bollard pull liman ve açık deniz ASD ve Advanced RotorTug (ART) gemisini uluslararası alanda işletmektedir. Benzer şekilde, neredeyse otuz yıldır Sanmar Tersaneleri yıllardır Robert Allan Ltd. için bataryalı elektrikli, LNG yakıtlı ve BC pazarı için römorkörler de dâhil olmak üzere sektör lideri yüksek kaliteli römorkörler inşa etmektedir.
"Robert Allan Ltd. ile tekrar çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz ve dünyanın önde gelen römorkör üreticilerinden biri olan Sanmar ile uzun zamandır beklediğimiz işbirliğimizi dört gözle bekliyoruz. KOTUG International Başkanı ve CEO'su ve KOTUG Kanada İcra Direktörü Ard-Jan Kooren, "Sürdürülebilir römorkaj hizmetleri sunmaya yönelik aktif çevreci politikamızı, iki adet güçlü, yüksek bollard pull metanol yakıtlı Kılavuz/Refakat römorkörü inşa ederek ve işleterek sürdürdüğümüz için gurur duyuyorum" dedi.
"Dünyanın bu ilk metanol yakıtlı yeni inşa römorkörlerinin sözleşmesini imzalamaktan onur duyuyorum. Denizcilik sektöründeki çevresel hedefleri karşılamak için yıllardır yeni nesil daha temiz ve daha çevreci römorkörler inşa ediyoruz, bu da çok önemli bir kilometre taşıdır" dedi.
"RAsalvor 4400-DFM bu projenin zorlu operasyonel ve çevresel gereksinimlerini karşılamak üzere özelleştirildi. Bu gemilerin faaliyet göstereceği Vancouver'da yerleşik bir şirket olarak, bu Kılavuz/Refakat römorkörlerinin ileride oynayacağı kritik rolün son derece farkındayız. Robert Allan Ltd. Başkanı ve CEO'su Michael Fitzpatrick, KOTUG Kanada'nın bu dünya lideri römorkörleri kendi arka bahçemizdeki böylesine önemli bir proje için kullanmayı seçmesinden memnuniyet duyuyoruz." dedi.
Römorkör detayları
RAsalvor 4400-DFM Kılavuz/Refakat römorkörleri 44 metre uzunluğunda olacak ve Robert Allan Ltd'nin dünyanın en zorlu ortamlarından bazılarında çalışan beğenilen Kılavuz/Refakat römorkörlerinin bir evrimidir. 115 tondan fazla bollard pull ile Kanada'nın en güçlü Kılavuz/Refakat römorkörleri olacaklar.
Her iki gemi de azimut iticileri arasında mekanik bir çapraz bağlantı sistemi ile donatılacak ve böylece tek bir motorun her iki pervaneyi de tahrik etmesi sağlanacak. Ayrıca geminin normal elektrik ihtiyaçlarını karşılamak için ana makine tahrikli şaft jeneratörleri ile donatılacaklar. Bu özellikler mürettebatın motor yüklemesini optimize etmesine ve yakıt tüketimi ile ana motorların ve jeneratörlerin çalışma saatlerini önemli ölçüde azaltmasına olanak sağlayacaktır. Bu özellikler bir araya geldiğinde römorkörlerin su altından yayılan gürültüsünü azaltacak ve gemiciliğin Salish Denizi'nin Güney Sakini Katil Balinalar üzerindeki etkilerini hafifletecektir. Ayrıca KOTUG, her iki römorkörün gövdesini biyolojik kirlenmeyi azaltmak ve gövde pürüzsüzlüğünü arttırmak için grafen boya ile kaplatarak su altı yayılan gürültüyü azaltacak ve gemileri yakıt açısından daha verimli hale getirecektir. Kılavuz/Refakat römorkörler, Amerikan Denizcilik Bürosu'nun (ABS) FFV 1 notasyonunun gerekliliklerini karşılayan yangın söndürme ekipmanıyla donatılmıştır ve yüklü tankerlerin yanı sıra diğer ticari deniz trafiğinden Salish Denizi'ne ve topluluklara deniz dökülme riskini azaltmak için BC kıyısındaki römorkörler arasında en büyük dökülme müdahale kapasitesine sahip olacaktır.
Gemideki yüksek kaliteli ekipmanlar arasında, gürültüyü azaltmak ve çevreye hidrolik petrol sızıntısı riskini önemli ölçüde azaltmak için öne ve arkaya takılan ağır hizmet tipi elektrikli vinçler yer alacaktır. Ön Kılavuz/Refakat sistemi, TMEP'i kullanan tankerler için yerel pilotların gereksinimlerine uyacak şekilde özelleştirilmiştir. Kıç taraftaki 2 x 1.000 m çelik telli çift tamburlu vinçli çekme sistemi, bir Kılavuz/Refakat römorkörüne takılabilecek en büyük sistemlerden biridir ve geminin olağanüstü manevra kabiliyetiyle birleştiğinde, güzergâh boyunca tehlikede olabilecek gemilerin acil durum çekmesini gerçekleştirme kabiliyeti sağlamaktadır.
Geminin iç kısmında, tüm mürettebat için doğal ışık alan ve yasal standartların çok üzerinde geniş özel kamaralar ve en-suite banyolar yer alacaktır. Eğitimi ve ilave müdahale kabiliyetini kolaylaştırmak için, Western Canada Marine Response Corporation (WCMRC) müdahale teknisyenleri tarafından kullanılmak üzere ilave rıhtımlar sağlanacaktır. Gemilerde gürültü ve titreşimin en aza indirilmesine özel önem verilmiş olup, ABS tarafından verilecek mürettebat konfor (yaşanabilirlik) sınıfı notasyonu ile birlikte ENVIRO ve SUSTAIN notasyonları projenin çevresel etkilerini azalttığını göstermektedir.
Bu ilham verici gemiler Sanmar'ın dünya standartlarındaki tesislerinde hayata geçerken, okuyucularımızı düzenli güncellemeler için sosyal medya hesaplarımızı takip etmeye davet ediyoruz.