Yaş ortalaması üç yılın altında olan modern, güçlü ve teknolojik açıdan gelişmiş römorkörlerden oluşan bir filoyla faaliyet göstermek, Sanmar Tersaneleri'nin Türkiye'nin önde gelen römorkaj operatörü olarak başarısında önemli bir etkendir.
Sanmar, Ali Gürün ve Cem Seven yönetiminde yaklaşık 50 yıl önce kurulduğundan bu yana filosunu sürekli olarak yenilemiş, kalite, yenilik, paranın karşılığını verme ve teknolojik gelişmeleri yeni başlayan işlerinin merkezine yerleştirmiştir.
Bugün Sanmar'ın yüksek manevra kabiliyetine sahip 20 römorkörden oluşan genç filosu, Türkiye'nin Marmara Denizi, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizi'ndeki en önemli yedi limanında çok çeşitli hizmetler sunmaktadır.
Kapasitelerini artırma stratejisi göz önüne alındığında, Sanmar Tersaneleri'nin son yeni inşa teslimatının Ege Denizi'ndeki Nemrut Körfezi'nde faaliyet gösteren kendi filosuna olması şaşırtıcı değil.
Delicay XIII, Kanadalı ünlü deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin Sanmar'a özel TRAktor-Z 2500SX tasarımına dayanan traktör konfigürasyonunda ikiz Z tahrikli pervaneli bir römorkördür ve hem liman gemi elleçleme hem de çekme işlerinde maksimum verimlilik için tasarlanmış ve inşa edilmiştir.
LOA'sı 25,3 m, kalıplanmış kirişi 12 m, en az kalıplanmış derinliği 4,46 m ve yaklaşık aşırı su çekimi 6,55 m olan Delicay XIII, Kongsberg US 255FP azimut iticilerini çalıştırmak için her biri 1.600 devir / dakikada minimum 2.100kW üreten iki CAT 3516C HD D sınıfı ana makine ile güçlendirilmiştir. Gemi 75 tonluk bir çekme gücüne ulaşabilir. Yangınla mücadele için FiFi 1 derecesine sahip olan römorkörün tank kapasiteleri arasında 83.900 litre akaryakıt ve 12.300 litre tatlı su bulunmaktadır.
Delicay XIII'ün Nemrut'a varışından birkaç ay sonra Sanmar, daha önce Nemrut filosunun bir parçası olan 2019 yapımı ASD römorkörü Terminal XXIV'ü MedTug'a teslim edecek. Terminal XXIV, Sanmar'ın MedTug'a teslim ettiği 4. römorkör olacak.