Sanmar Tersaneleri, 2022 yılının son haftasında dört römorkör teslim ederek, Türk römorkör üreticisinin Avrupa, Orta Doğu, Avustralya, Güney ve Orta Amerika ve Asya'daki operatörlere ve Türkiye'deki iç pazarına toplam 30 römorkör teslim ettiği son derece başarılı bir yılı tamamladı.
2022'de teslim edilen son römorkör YENICAY XVI, Türkiye merkezli Marintug'a teslim edildi ve yeni sahipleri tarafından ADAKALE olarak yeniden adlandırıldı. RAscal 1800 Sınıfı kompakt römorkörler, dünyanın önde gelen Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd tarafından Sanmar için özel olarak geliştirilmiştir ve modern, yüksek performanslı Z tahrikli hat elleçleme ve daha küçük gemi elleçleme römorkörlerinin karşılaştığı zorlukları ele almak üzere tasarlanmıştır.
Bu römorkörler düşük personel istihdamı için tasarlanmıştır ve yeşil kimliklerini geliştiren yüksek standartta makine otomasyonuna sahiptir. 18,7 m LOA ölçüsüne, 9,2 m kalıplanmış kirişe ve 3,95 m seyir kapasitesine sahip olan ADAKALE, düşük hızlarda yüksek manevra kabiliyeti ile gemi destek işleri, hat elleçleme, genel liman hizmeti ve kıyı römorkörlüğü yapabilmektedir. Gemi destek işleri genellikle pruva üzerinden yapılırken, genel çekme işlemi vinç ile pruva üzerinden veya çekme kancası ya da çekme vinci ile kıç üzerinden yapılabilmektedir.
ADAKALE'nin iki Caterpiller C32 dört zamanlı ana makinesinin her biri 1.800 devir/dakikada 970kW güç üreterek standart üretim, 360 derece azimuthing Veth VZ 900 iticilerini çalıştırmakta ve 32 tonluk bir çekme gücü ve 12 knot'lık bir hız sağlamaktadır. Römorkörün tank kapasiteleri arasında yaklaşık 34.000 litre akaryakıt ve 5.900 litre tatlı su bulunmaktadır. X A1, X AMS, UWILD, Towing Vessel, QR ve FF Capable notasyonu ile Amerikan Denizcilik Bürosu (ABS) gerekliliklerine uygun olarak inşa edilmiştir.
Bu arada Sanmar, daha önce kendi filosunda çalışan bir başka kompakt römorkör olan Bozçay VI'yı da Türkiye merkezli operatör Yalpaş'a satarak teslim etti ve adı YALOVA 5 olarak değiştirildi. Robert Allan Ltd'nin RApport 1900SX tasarımına dayanan YALOVA 5, açık deniz gemileri için gemi elleçleme görevlerinin yerine getirilmesinde maksimum verimlilik için tasarlanmış çift vidalı, dizel motorlu bir römorkördür.
19,3 m LOA ölçülerine ve 8,2 m kalıplanmış kirişe sahip olan YALOVA 5, her biri 1.800 devir/dakikada 970 kW güç üreten iki adet Caterpillar C32 ana makine tarafından tahrik edilmekte olup, 33 tonluk bir çekme gücü ve 12 knot'lık bir serbest çalışma hızı sağlamaktadır.
Sanmar Tersaneleri Ticari Direktörü Ruchan Civgin şunları söyledi: "2022 yılı sona ererken, teslim edilen tekne sayısı bakımından 30'u geride bırakan Altınova ve Tuzla tersanelerimizdeki sağlıklı üretim rakamlarıyla Sanmar Tersaneleri'nde iyi bir yılı geride bıraktık. Yarının düşük emisyonlu ve emisyonsuz römorkörlerini üretmek ve daha da geliştirmek üzere çok da uzak olmayan bir gelecekte faaliyete geçecek olan üçüncü tersanemizle birlikte, 2023 ve sonrası için beklentilerin iyi olduğunu bildirmekten mutluluk duyuyorum."
Sanmar'ın 2022'nin son haftasında teslim edeceği diğer iki römorkörle ilgili ayrıntılar bir sonraki basın açıklamasının konusu olacak.