Sanmar, ASD römorkörü Med Antares'i dev konteyner taşımacılığı hattı MSC'nin römorkaj şirketi MedTug SA'ya teslim etti ve römorkör Portekiz'in Sines kentinde genişleyen liman kompleksinde faaliyet gösterecek.
Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin RAstar 2800 serisi tasarımına dayanan Med Antares, her biri 1.800 devir/dakikada 2240kW güç üreten ve hem önde hem de arkada 75 tonluk bir bollard pull (BP) elde etmek için Schottel SRP 1515 FP iticilerini çalıştıran iki MTU 16V4000 ana motorla çalışan son teknoloji bir eskort/açık deniz terminal römorkörüdür.
28,2 m LOA ölçüsü, 12,6 m kalıplanmış genişliği ve 5,52 m aşırı su çekimi ile Med Antares, römorkörün folyo şeklindeki refakat skegleri ile birlikte refakat kuvvetlerini arttırdığı kanıtlanmış, sınıfında benzersiz sponsorlu gövde formundan faydalanmaktadır. Yalpa hareketleri ve ivmeleri, benzer büyüklükteki 'standart' römorkör gövdelerinin yarısından daha azdır.
2019 yılında inşa edilen Med Antares, Sanmar'ın bu yılın başlarında 2017 yapımı 70 tonluk BP römorkörü Med Altair'i teslim alan MedTug'a kendi filosundan sattığı ikinci römorkör oldu. RAstar 2800 tasarımı römorkörler, yüksek standartlarda deniz tutuşunun gerekli olduğu hava ve deniz koşullarına maruz kalan bölgelerde eskort operasyonları için tasarlanmıştır.
Hâlihazırda Portekiz'in hacim bakımından en büyük limanı olan ve çok sayıda uzman terminali bünyesinde barındıran Sines Limanı, adını limandan denize açılan 15. yüzyıl kaşifinden alan ve 2024 yılında tamamlanması planlanan yeni Vasco da Gama terminalinin inşasıyla genişliyor.
Çok yönlü Med Antares aynı zamanda özel bir CAT C32 dizel ile çalışan 2,800m3/saat kapasiteli uzaktan kumandalı bir yangın pompasına sahiptir ve bu da ona Fi-Fi 1 standardında bir yangınla mücadele kabiliyeti kazandırmaktadır. Güverte ekipmanları arasında Data Hydraulic DHC 5000 H40 hidrolik tahrikli 400 mm çaplı ırgat, Data Hydraulic DTH 90-135, SWL 90T çekme kancası ve Palfinger PK11001(M)A deniz sınıfı hidrolik mafsallı bom/katlanır bom tipi vinç bulunmaktadır.
Med Antares'in tasarımında ve inşasında mürettebatın konforu ve güvenli bir çalışma ortamı ihtiyacı ön planda tutulmuş, gürültüyü azaltmak için tüm motorların ve hidrolik borular da dâhil olmak üzere temel ekipmanların esnek bir şekilde monte edilmesine özel önem verilmiştir. Römorkör, Norveç, Almanya, İtalya ve İngiltere gibi Avrupa bayrak otoritelerinin gereksinimlerine uygun olarak çok yüksek bir kalite, konfor ve güvenlik seviyesine göre donatıldı.
Kaptan ve makinist kamaraları güverte üzerinde olup, içinde tuvalet ve duş bulunmaktadır. Yemekhane, salon ve ayrı mutfak da güvertenin üstünde yer alırken, aşağıda mürettebat için WC ve duşlu üç çift kişilik kabin ve bir çamaşırhane bulunuyor.
Sanmar'ın Ticari Direktörü Ruchan Civgin şunları söyledi: "MedTug'ın filosuna kattığı bu son gemiler için bize güvenmesinden büyük memnuniyet duyuyoruz. Med Antares nispeten kompakt, ancak teknolojik açıdan son derece güçlü bir römorkördür ve çok daha büyük geleneksel römorkörlerin işini üstlenebilecek kapasiteye sahiptir. Römorkör kaptanlarımız filomuzdayken gösterdiği performanstan çok memnun kaldılar. En son tasarımın ve en son teknolojinin iş başında olduğu parlak bir örnek."