Sanmar, Norveçli operatör tarafından sipariş edilen iki çevre dostu römorkörden ilki olan ilk Tier lll römorkörünü Buksér og Berging AS'ye teslim etti.
Sanmar'ın Türkiye'de Altınova'daki son teknoloji tersanesinde inşa edilen güçlü ve düşük emisyonlu römorköre yeni sahipleri tarafından Bamse adı verildi.
Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin TRAktor 3000-Z tasarımını temel alan 30,45 m LOA Bamse, 12,8 m kalıplanmış kirişe ve 6,35 m seyir draftına sahiptir. Mayıs ayı sonunda teslim edilen gemi Norveç'in Brevik kentinden eskort görevi yapacak. Gücünü IMO Tier III emisyonlarıyla uyumlu bir kurulumda CP pervanelerini tahrik eden iki adet 2,200kW yüksek hızlı motordan almaktadır.
Son teknoloji ürünü ve teknolojik açıdan gelişmiş tasarım Robert Allan Ltd, Buksér og Berging ve Sanmar Tersaneleri tarafından projenin her aşamasında yakın işbirliği içinde çalışılarak geliştirilmiştir.
Tasarım yeni bir gövde formuna sahiptir ve bu doğrultuda Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) kullanılarak önemli tasarım doğrulamaları gerçekleştirilmiştir. Analizler, geminin sahibinin gereksinimlerine uygun performans göstermesini sağlamaya yardımcı olmak için ön hız, kıç hız, bollard pull, eskort performansı ve yön stabilitesinin doğrulanmasını içeriyordu. Sonuç, gemi sahibinin performans, stabilite ve deniz tutma beklentilerine mükemmel şekilde uyan bir gemi oldu.
Bamse, yoğun Türk inşaatçı ve işletmeci tarafından Buksér og Berging'e teslim edilen 6. römorkördür. Sanmar 2014 ve 2015 yıllarında Norveçli operatöre aralarında dünyanın ilk iki tamamen LNG yakıtlı römorkörü olan Borgoy ve Bokn'un da bulunduğu beş yeni inşa römorkör teslim etmişti.
Buksér og Berging'in filosunu yenilemek için bir kez daha Türk tersanesini seçmesinin nedeni, Sanmar'ın CFD testinden geçirilmiş radikal yeni tasarımlara dayanan ultra modern, teknolojik olarak gelişmiş ve çevre dostu römorkörler sunma becerisiydi.
Bamse 75 tonluk etkileyici bir çekme gücüne sahiptir ve 80 tonu aşan bir dümen kuvveti üretebilmektedir. Bamse 13 knot hıza ulaşabiliyor ve 126m3 akaryakıt kapasitesine sahip.
Römorkör zamanın büyük çoğunluğunda önce baş/kıç üzerinde çalışacağından, kıç üzerinde görüş optimize edilmiştir ve gövdenin kıç tarafı hafif buz koşullarında operasyonlar için buzla güçlendirilmiştir. Konaklama, ana güvertede bulunan Kaptan ve Baş Mühendis kamaraları ve aşağıda bir tek ve iki çift kişilik mürettebat kamarası ile yedi kişilik bir mürettebat için tasarlanmıştır.
Sanmar Başkan Yardımcısı Ali Gürün şunları söyledi: "TRAktor 3000-Z römorkörleri, çevresel etkiyi en aza indirmenin güç ya da performanstan ödün vermek anlamına gelmediğini kanıtlıyor. Sanmar olarak, teknolojik ilerleme ve inovasyon yoluyla giderek daha çevre dostu römorkörler geliştirme çabasının ön saflarında yer almaktan gurur duyuyoruz."