SANMAR Tersaneleri, çığır açan çevre dostu elektrikli römorkör serisi ElectRA'ya dünyanın dört bir yanındaki operatörler tarafından gösterilen yoğun ilgiden büyük memnuniyet duyuyor.
Sayıları hızla artan siparişlerin sonuncusu, Norveç merkezli deniz hizmetleri şirketi Buksér og Berging'e ilk elektrikli römorkörünü sağlamak üzere kısa süre önce imzalanan sözleşmedir.
Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin SANMAR ElectRA 2200SX'e özel tasarımını temel alan ve Kasım 2023'te teslim edilecek olan yeni imal edilen römorkör, Oslo Limanı'ndaki Buksér og Berging römorkörlerine katılacak.
İmzalanan bu son sözleşme, SANMAR'ın römorkör ve yedekleme sektörünü daha sürdürülebilir, çevre dostu, düşük emisyonlu ve emisyonsuz bir geleceğe taşıma misyonunda önemli bir adımdır.
SANMAR Tersaneleri Ticari Direktörü Ruchan Civgin şunları söyledi: "Dünyanın dört bir yanındaki römorkör ve yedekleme operatörleri çevreyi korumak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek için harekete geçilmesi gerektiği konusunda hemfikir olduğu için ElectRA serisine büyük bir ilgi olduğunu gördük. ElectRA serisi römorkörlerin ileri teknolojisi, onlara bu değişimi gerçekleştirmeleri için gerekli araçları sağlıyor. Sıfır emisyonlu ElectRA serisi, gemi elleçleme römorkörleri dünyasında ezber bozan bir modeldir; özellikle de bu römorkörlerin çevreci kimliği güç, performans, güç veya çok yönlülükten hiçbir kayıp olmadan elde edilmiştir.
SANMAR olarak, 50 yıla yakın bir süredir geliştirdiğimiz beceri ve uzmanlığımızı Buksér og Berging'e, sektör uzmanları tarafından şimdiden 'Geleceğin Römorkörleri' olarak selamlanan bir seriden böylesine çığır açan bir gemi sağlamak için kullanabildiğimiz için gurur duyuyoruz."
ElectRA 2200SX, SANMAR'ın Türkiye'deki özel yapım, son teknoloji tersanelerinden Buksér og Berging'e teslim ettiği sekizinci römorkör olacak. SANMAR'ın son teslimatları arasında Tier lll emisyon uyumlu kardeş refakat römorkörleri Bamse ve Bob ile 2014 ve 2015 yıllarında dünyanın tamamen LNG yakıtlı ilk iki römorkörü olan Borgoy ve Bokn yer alıyor.
Yeni elektrikli römorkör 22,4 m LOA, 10,84 m kalıplanmış genişlik ve 4,4 m kalıplanmış derinliğe sahip olacaktır. Gücünü 1.718 kWh batarya, 2 x 1.400 kW elektrik motoru ve Schottel SRP 340 LE FP iticilerden alacaktır. Gemi 45 tonluk bir çekme gücü ve 11,8 knot'luk bir hıza ulaşacaktır. Caterpillar C32 IMO Tier lll değiştirilebilir deniz jeneratör seti 1.800 devir/dakikada 940 eKW sağlayacaktır. Güverte ekipmanları arasında DMT TW-E250kN baş vinç, Data Hidrolik DTH 50-120P çekme kancası, Palfinger PK11001MC güverte vinci ve Data Hidrolik DTC 4000 EP-L halat makarası yer alacak.