Türkiye'deki Sanmar Tersaneleri tarafından inşa edilen teknolojik açıdan gelişmiş dört güçlü yeni inşa römorkör, yeni sahipleri Port Qasim Authority (PQA) için çalışmaya başlamak üzere Pakistan'ın Karaçi kentine ulaştı.
Bollard pull'ları 76 ila 86 ton arasında değişen Kocacay serisi römorkörler, Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin Sanmar'a özel RAstar 3200SX tasarımına dayanıyor ve yeni sahipleri tarafından GHARO, MALIR, KORANGI ve PIPRI olarak yeniden adlandırıldı.
Sözleşmeler tam bir yıl önce 29 Mart'ta Pakistan'ın İslamabad kentindeki Denizcilik Bakanlığı ofisinde, Federal Denizcilik Bakanı Syed Ali Haider Zaidi ve Türkiye'nin İslamabad Büyükelçisi İhsan Mustafa Yurdakul'un şahitlik ettiği bir törenle imzalandı.
GHARO, MALIR ve KORANGI'nin her biri 2.350kW gücünde iki ana makineye, PIPRI ise 2.525kW gücünde iki ana makineye sahip. Kocacay IV, Kocacay V, Kocacay VI ve Kocacay VII olarak bilinen ve Sanmar'ın Türkiye'deki son teknoloji tersanelerinde inşa edilmekte olan römorkörlerin her biri 32,00 m Loa, 13,00 m kalıplanmış kiriş, 6,00 m kalıplanmış derinliğe sahiptir ve 10 kişilik mürettebat için tasarlanmıştır. Her biri 145m3 akaryakıt ve 25m3 tatlı su tank kapasitesine sahip.
Dört yeni Sanmar römorkörünün tümü, eskort çekme performansını önemli ölçüde artırdığı kanıtlanmış olan Robert Allan Ltd'nin benzersiz sponsorlu gövde formundan yararlanıyor.
Römorkörlerin teslimatı, üretim sürecinin her aşamasında Sanmar ve operatör PQA arasında yakın işbirliğine sahne olan bir projenin doruk noktasıdır. Sanmar, PQA'ya rakipsiz satış sonrası teknik hizmetlerini sunmaya devam edecek.
Umman Denizi'nde önemli bir derin su limanı olan Port Qasim, 15.474 dönümlük alana yayılmış 400'den fazla sanayi ve ticari birimiyle Pakistan'ın en büyük sanayi bölgesidir.