Sanmar, Finlandiya merkezli operatör Alfons Håkans'a kuzey Baltık Denizi'nin zorlu koşullarında tüm yıl boyunca çalışmak üzere özel olarak tasarlanmış iki benzersiz yüksek performanslı buz kırıcı römorkörden ilkini teslim etti.
Yeni sahibi tarafından Selene olarak adlandırılan ve Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd tarafından tasarlanan TundRA 3200, kendi sınıfında bir ilktir ve tasarımcı, operatör ve Sanmar Tersaneleri arasında geliştirmenin her aşamasında yakın işbirliğinin bir sonucudur.
31,5 LOA'lık Selene'nin kalıplanmış genişliği 12 m ve seyir draftı 5,6 m'dir. Her biri Kongsberg US 255 CP Z-drive'ı tahrik eden iki adet Caterpillar 3516C ana makine tarafından tahrik edilmekte ve 65 tonu aşan bir bollard pull sağlamaktadır. Geminin elektrik ihtiyacı, her biri 118kW'lık iki Caterpillar C7.1 jeneratör seti tarafından sağlanmaktadır.
Römorkör, iyi bir deniz tutuşu ve açık suda nispeten yüksek serbest çalışma hızını önemli bir refakat/kılavuz performansıyla birleştiren ve aynı zamanda etkili bir buz kırma kabiliyetine sahip benzersiz bir dengeli tasarıma sahiptir. Tüm bu hedeflerin verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi büyük bir tasarım zorluğuydu ve gövde formunun dikkatli bir şekilde araştırılması ve analiz edilmesiyle başarıldı.
Önde 13 knot hıza ulaşabilen ve 121m3 akaryakıt kapasitesine sahip olan römorkör, refakat/kılavuz, gemiye yardım, buz kırma ve buz yönetimi, açık denizde çekme, 20ft konteynerler dâhil olmak üzere güvertede küçük kargo transferi, kurtarmaya yardım ve petrol sızıntısı kurtarma dahil olmak üzere çok sayıda ve çeşitli görevleri yerine getirebilmektedir.
Tekne, buz kırma operasyonları sırasında güvenliği sağlamak ve yapısal hasar ve kabuk plakası deformasyonu olasılığını ortadan kaldırmak için öngörülen buz sınıfı 1A gerekliliklerinin önemli ölçüde üzerinde bir mukavemetle buz kırma için tasarlanmıştır. Yanaşma ve ayrılmada gemi yardımı için römorkör, iki yönlü, baş ve kıç itme ve çekme için gerekli tüm ekipman ve donanımla donatılmıştır.
Sanmar, römorkörlerin inşası için Türkiye'deki son teknoloji ürünü Altınova Tersanesi ile yaptığı sözleşmeyi, zorlu bir uluslararası ihale sürecinin ardından kazandı. Bu sözleşme Sanmar'ın özel yapım ağır buz kırıcı römorkörler alanındaki ilk girişimi oldu ve şirket şimdi standart portföyüne Buz Sınıfı römorkörleri de ekledi.
Sanmar Başkanı Cem Seven şunları söyledi: "Bu bizim için, dünya lideri tesislerimizden müşterilerimize sunduğumuz teknolojik açıdan gelişmiş modern römorkör yelpazesinin genişlemesine tanıklık eden önemli bir sözleşmeydi. Bu sözleşme aynı zamanda prestijli ve karmaşık römorkör inşa projelerini rekabetçi bir fiyatla gerçekleştirebilecek becerilere, işçilik kalitesine ve gelişmiş çalışma uygulamalarına sahip olduğumuzun da altını çizdi."
Alfons Håkans'ın Genel Müdürü Joakim Håkans ise şunları söyledi "Sanmar'a sipariş verdiğimizde dünya çok farklı bir yerdi. Ancak, pandeminin getirdiği tüm zorluklara ve beklenmedik gecikmelere rağmen, inşa süreci sorunsuz ve işbirliği sorunsuz oldu.
Yeni inşa edilen gemilerimizin Alfons Håkans Baltık Denizi filosuna katılarak ekonomik bölgemizdeki toparlanan ticarete yönelik hizmetlerimizi güçlendirdiğini görmekten büyük heyecan duyuyoruz. Yeni gelen gemilerimizden ilki, İstanbul'dan Estonya'nın Muuga kentine 3 hafta süren aktarmasız ev teslimatını sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdi ki bu başlı başına etkileyici bir kalite kanıtıdır.
Bu vesileyle Sanmar'ın proje ekibine ve zorlu süreçte yer alan tüm bireylere teşekkür etmek istiyorum. Alfons Håkans'ta söylediğimiz gibi: Biz bunu gerçekleştiririz!"
Selene Bureau Veritas tarafından ✠ Hull, ✠ Mach, Escort Tug, ✠ AVM-DPS, ✠ AUT-UMS, Baltic Service, Ice Class 1A, INWATERSURVEY, Green Passport-EU olarak sınıflandırılmıştır.