Sanmar Tersaneleri, sponsorlu gövde formuyla tasarlanan çok yüksek performanslı ikinci ASD RAstar 2800 römorkörünü Mayıs 2021'de köklü İtalyan operatör Rimorchiatori Napoletani S.R.L.'ye teslim edecek. Sanmar'ın kendi teslimat ekibi tarafından Mayıs 2020'de Napoli'ye teslim edilen BAIA'nın tam kardeşi olacak.
Sanmar daha önce Rimorchiatori Napoletani filosuna iki adet 50 tonluk BP RAmparts 2200, bir adet 75 tonluk BP RAmparts 2400SX ve bir adet 80 tonluk BP RAstar 2800 teslim etmişti.
Sanmar Terminal XXIX römorkörünün Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd tarafından tasarlanan ve hem model hem de tam ölçekli testler ve deniz tutma performansıyla kanıtlanan benzersiz gövde şekli, yalpa hareketlerinin ve ivmelerin benzer büyüklükteki 'standart' römorkör gövdelerinin yarısından daha az olduğu anlamına geliyor.
Eskort kuvvetleri, sponsorun etkilerinin yanı sıra takılan folyo şeklindeki eskort skegleri ile arttırılmıştır.
28,2 m LOA x 12,6 m kalıplanmış kiriş x 5,3 m aşırı su çekimi Sanmar Terminal XXIX, her biri 1.800 devir/dakikada 2525kW güç üreten iki Caterpillar 3516 C HD ana motorla çalışan bir Robert Allan Ltd RAstar 2800'dür. Kongsberg US255 FP iticilere ve 2800 mm çaplı pervanelere sahiptir ve 14 knot ilerleme hızı sağlar. BAIA'da olduğu gibi Kongsberg escort ön çekme vinci ve kıç vincine sahip olacak.
Etkileyici 82 tonluk bollard pull (BP) gücüne sahip olan yüksek güçlü römorkör, her türlü hava koşulunda ve yüksek standartta deniz tutuşunun gerekli olduğu açık alanlarda eskort operasyonları için tasarlanmıştır.
Yangınla Mücadele 1 sınıfı notasyonu, 2,700m3/saat kapasiteli bir (1) yangın pompasına bağlı bir Caterpillar C32 özel dizel kullanılarak verilecektir.
Rimorchiatori Napoletani'nin dosyalarındaki en eski resmi belge 18 Haziran 1917 tarihli olsa da, şirket aslında daha önce 19. yüzyılın son on yıllarında yükleme ve boşaltma işlemleri sırasında yelkenli gemilere yardımcı olmak amacıyla kurulmuştur. Napoli Limanı'ndaki buharlı gemi trafiği arttıkça, şirket römorkaj, yardım ve kurtarma operasyonları yürütecek şekilde genişledi.
Devam eden filo yenileme programının bir parçası olan modern Terminal XXIX, mürettebatına son teknoloji ürünü bir konaklama imkânı sunmaktadır. Güverte üstündeki kaptan ve makinist kamaralarında en-suite tuvalet ve duş bulunurken, güverte altındaki üç çift kişilik kamarada da en-suite tuvalet ve duş yer alıyor. Yemekhane, salon ve ayrı mutfak da güverte üstünde yer alıyor ve gemi genelinde gürültüyü azaltmak için özel dikkat gösterilmiş.
Sanmar Başkan Yardımcısı Ali Gürün şunları söyledi: "Bu, deneyim ve benzersiz ileri görüşlü tasarımı bir araya getiren güçlü, çok amaçlı bir eskort römorkörüdür. Rimorchiatori Napoletani'deki iyi dostlarımızın filolarına ikinci bir Terminal sınıfı römorkör eklemeye karar vermelerinden ve böylece tüm filolarında toplam 5 Sanmar yapımı römorkör olacak olmasından büyük mutluluk duyuyorum."