Küresel liman işletmecisi DP World'ün deniz hizmetleri kolu olan P&O Maritime Logistics (P&OML), Somaliland Liman İdaresi adına, Somaliland'da DP World tarafından yönetilen Berbera Limanı için bir başka Sanmar römorkörünü teslim aldı. Sanmar'dan satın alınan ilk römorkör olan ve 2018 yazında teslim edilen EGAL'in (eski Doğançay XXVI) kabiliyetlerinden ve performansından memnun kalan DP World ve Somaliland Liman İdaresi (SPA) adına P&OML, M JEEX (eski Doğançay XXV) olarak yeniden adlandırılan kardeş römorkör için Sanmar Tersanelerine geri döndü. P&OML yönetimi ve mürettebatı altındaki M JEEX, 10 Eylül 2020'de EGAL'e katılarak Berbera Limanı'na güvenli bir şekilde ulaştı ve limandaki römorkaj hizmetini daha da güçlendirdi.
İkiz Reintjes WAF665 dişli kutuları aracılığıyla kort nozullardaki 2 x Wartsila Kaplan tipi 4 kanatlı sabit perdeli pervanelere giden bir çift Caterpillar 3212B dizel motor (1800 rpm'de 2 x 1230kW) ile güçlendirilen M JEEX, 45 ton çekme gücü ve 12 knot hıza ulaşıyor. Dümenleme, her iki tarafta ikişer dümen ile her bir nozulun altında bulunan bir set olmak üzere iki set yüksek en-boy oranlı ikiz dümen tarafından sağlanmaktadır. Tüm bunlar LOA'sı 25 metrenin biraz üzerinde, 8,6 metrelik bir genişliğe ve sadece 4 metrelik bir maksimum su çekimine sahip oldukça kompakt bir gövde içinde yer almaktadır. Doğançay sınıfı römorkörler, farklı görevler için çok yönlü bir römorkör sağlamak amacıyla gemi yanaşma hizmetinin yanı sıra kıyı sularında acil derin deniz römorkajı için tasarlanmıştır.
M JEEX'in konaklaması, kardeşi gibi, ana güvertede iki tek kişilik kamara ile birlikte geniş bir yemekhane/oturma salonu ve mutfak alanından ve güverte altında ilave 2 x iki yataklı kamaradan oluşmaktadır. Yardımcı güç, bir çift Perkins-Sabre 4.4TWGM Jeneratörden (60kW, 380V, 50Hz) gelmektedir. Yaklaşık %80 motor yükünde gürültü seviyeleri kamaralarda 60dB'nin altında ve kaptan köşkünde, geçitlerde ve yemekhanede 70dB'nin altındadır. Yıl boyunca iklim kontrolü sağlayan bir HVAC sistemi ile birleştiğinde, Berbera Limanı'ndaki liman operasyonlarında çok geniş ve konforlu bir çalışma ortamı sağlıyor.
Somaliland Liman İdaresi Genel Müdürü Hassan Abdillahi konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Somaliland Liman İdaresi adına Sanmar ürünlerinden çok memnunuz. Bu Sanmar'dan satın aldığımız ikinci römorkör ve ekibin profesyonelliğinden ve detaylara gösterdiği özenden memnunuz."
DP World Berbera CEO'su Supachai Wattanaveerachai ise şunları söyledi: "Berbera Limanı'na ikinci römorkörün eklenmesi, limanın genişletilmesi ve geliştirilmesinde kaydedilen ilerlemede bir başka kilometre taşıdır. Limanın deniz hizmetlerinin daha büyük gemileri bağlama kapasitesini daha da güçlendirecek ve limana erişilebilirliği artıracaktır. Faz 1 genişleme projesi, 400 metrelik ilave bir rıhtımla limanın kapasitesini 500.000 TEU artıracak. Projenin 2021 yılının 1. çeyreğinin sonuna kadar devreye alınması planlanıyor ve Berbera Limanı'nı Afrika Boynuzu'na hizmet veren önemli bir bölgesel ticaret limanı olarak daha da güçlendirecek."
P&OML UAE Ports Genel Müdürü Shaun Deshommes, M JEEX'in Ağustos ayında Sanmar'ın Altınova Tersanesi'nden teslim alınmasını ve teslim edilmesini yönetti ve şunları söyledi: "Temmuz 2018'de EGAL römorkörünün teslim alınmasında olduğu gibi, Sanmar ekibi bu sürecin mümkün olduğunca sorunsuz ve organize bir şekilde yürütülmesinde son derece yardımcı oldu. Sanmar Proje Müdürü durmaksızın destek oldu, son derece profesyoneldi ve ayrıntılara büyük özen gösterdi. Bir müşteri olarak, beklentilerimizi aştığına tanıklık edebilirim".
Liman Hizmetleri P&OML Operasyon Direktörü Nikhil Ahluwalia ise şunları söyledi: "Sanmar ile çok uzun ve sağlam bir ilişkimiz var ve DP World grubu genelinde büyüyen römorkaj operasyonlarını desteklemek üzere bir başka kaliteli varlığın satın alınmasında yer almaktan memnuniyet duyuyoruz."
Sanmar Satış Direktörü Gary Dockerty şu yorumda bulundu: "Doğançay sınıfı harika bir römorkör ve doğru operasyonel ortam için örnek bir iş gücü olmaya devam ediyor. Sanmar, ASD tasarımlarının daha az talep gördüğü bir dönemde, birkaç yıl boyunca bu tasarımdan 26 adet inşa etti. Fransa, Hong Kong, Martinik, Meksika, Pakistan, BAE ve Birleşik Krallık gibi dünyanın dört bir yanında ve Türkiye kıyılarında hizmet veren çok sayıda versiyonu ile üretimimizin temel dayanağıydı. Şimdi bu listeye bir yer daha ekleyebildik".