Sanmar Tersaneleri, römorkör ve yedekleme sektörünü düşük emisyonlu ve emisyonsuz römorkörlere dayalı sürdürülebilir, çevreye duyarlı bir geleceğe taşıma misyonunu ilerletmek üzere üç yeni direktör atadı.
Her üçü de bu değişimin gerçekleşmesini sağlayan yeni ve gelişmekte olan teknolojiler ve alternatif yakıtlar konusunda uzmanlığa ve pratik deneyime sahiptir ve bu bilgi derinliğini Sanmar'ın iddialı planlarını ileriye götürmeye yardımcı olmak için kullanacaklardır.
Sanmar'ın üç yeni direktörü Tamer Geçkin, Hakan Tunç ve Özer İlhan, Sanmar bünyesindeki yönetici pozisyonlarından atandılar. Geçtiğimiz aylarda yapılan bu atamalar, Sanmar'ın Robert Allan Ltd. tarafından tasarlanan yeni Electra elektrikli römorkör serisinin inşası için optimize edilecek olan üçüncü bir özel yapım tersaneyi satın almasıyla aynı zamana denk geliyor.
Daha önce Ar-Ge ve Elektrik Sistemleri Müdürü olarak görev yapan ve Ar-Ge ve Elektrik Sistemleri Direktörü olan Geçkin, şu anda Sanmar'ın Seaspan Haisea için üç adet tamamen elektrikli römorkör ve çift yakıtlı römorkör inşa etme projesinin koordinatörü ve daha önce Sanmar'ın dünyanın ilk LNG yakıtlı römorkörünü inşa etmesinde proje müdürü olarak görev yapmıştır.
Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği bölümünden 1997 yılında mezun olduktan sonra, 2006 yılında elektrik sistemleri müdürü olarak Sanmar'a katılmadan önce birkaç yıl tasarım ve saha mühendisi olarak çalıştı ve 2011 yılında Ar-Ge ve Elektrik Departmanı başkanı oldu.
Kendisi şunları söyledi: "Şu anda liman işleri için en iyi çevreci seçenek, römorkörün kıyıdan şarj edilen bir batarya ile çalıştırılmasıdır. Bu kurulum işe yarıyor çünkü bir liman römorkörünün çalışma profili öngörülebilir ve operatörün günlük işlerinden hesaplanabilir. Portföyümüze bu şekilde çalıştırılabilen farklı uzunluk ve bollard pull'lara sahip beş römorkör katmış olmaktan gurur duyuyoruz."
Satın Alma Müdürlüğü'nden Mühendislik Direktörlüğü'ne terfi eden Tunç, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Fakültesi'nden işletme yüksek lisans derecesiyle mezun oldu. Römorkör inşasında 17 yıl çalışmış olup mühendislik ve stratejik satın alma konularında engin deneyime sahiptir. Sanmar'a 2016 yılında katılmış, Sırapınar, Delicay ve Yeniçay römorkör serilerinde proje müdürü olarak çalışmış, 2017 yılında sorumluluklarına satın alma müdürlüğünü de eklemiştir. Halen, üst düzey yöneticilerin yardımıyla planlama, tedarik & zincir ve kalite yönetimi departmanlarından sorumlu mühendislik direktörü olarak görev yapmaktadır.
Kendisi şunları söyledi: "Hepimiz karbon ayak izini azaltmaya odaklandığımız için, alternatif enerji kaynakları işimizde her zaman önemli bir konu olmuştur. Yeni teknolojiyi uygulamanın başarısı, römorkör operatörü, tasarımcı, ana ekipman tedarikçisi ve inşaatçının işbirliğine bağlıdır. Bu dört paydaşın fikirlerini paylaşması projenin başarıya ulaşmasını sağlar."
İlhan, daha önce Tasarım ve Geliştirme Müdürü olarak görev yapmaktayken Tasarım ve Geliştirme Direktörü olarak atanmıştır. İlhan, 1995 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur.
Uzun yıllar gemi inşaatı, proje koordinatörü ve yöneticisi olarak dönüşüm, kimyasal tanker ve balıkçı gemilerinde çalıştıktan sonra, 2011 yılında römorkörlerle ve önde gelen römorkör tasarımcısı Robert Allan Ltd. ile tanıştı. Sanmar Tersaneleri'nin tasarım müdürü olduğu 2014 yılından bu yana tersanenin kurum içi tasarım kapasitesini geliştirmektedir. Ekibi sadece mevcut tasarımları müşterilerin bireysel ihtiyaçlarına göre güncellemekle kalmıyor, aynı zamanda performans ve gücü korurken veya geliştirirken emisyonları azaltmayı amaçlayan yenilikçi yeni tasarımlar geliştirmek için Robert Allan Ltd ile yakın işbirliği içinde çalışıyor.
Kendisi şunları söyledi: "LNG Yakıtı derin deniz gemileri ya da onlara eşlik eden römorkörler için uygundur. LNG yakıtlı eskort römorkörleri şu anda en çevreci seçeneklerden biridir, çünkü hepimiz biliyoruz ki doğal gaz şu anda emisyonları azaltmak için kullanılabilecek alternatif yakıttır. Ayrıca, LNG yakıtı geleceğe dönük bir çözümdür, zira aynı yapıyı kullanabilecek, henüz ticari olarak mevcut olmayan pek çok alternatif yakıt bulunmaktadır."