Sanmar, Portekiz, İtalya ve Estonya'da çalışan farklı Avrupalı operatörlere arka arkaya üç yüksek performanslı ultra modern römorkör teslim etme sürecinde. Üçü de denizde ve yeni evlerine doğru yol alıyor.
Sanmar Terminal sınıfı römorkörlerden biri Portekiz'in Sines limanı dışında faaliyet göstermek üzere MedTug SA'ya doğru yola çıkarken, ikincisi Napoli'deki köklü İtalyan operatör Rimorchiatori Napoletani'ye teslim ediliyor.
Avrupalı operatörlere yapılan bu teslimat furyasındaki üçüncü römorkör, Finlandiya merkezli operatör Alfons Håkans için Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd tarafından kuzey Baltık Denizi'nde tüm yıl boyunca çalışmak üzere özel olarak tasarlanan iki yeni inşa yüksek performanslı buz kırıcı römorkörden ikincisidir. Kısa süre içinde Estonya'nın Muuga kentindeki yeni evine ulaşması bekleniyor.
Sanmar'ın Türkiye'deki son teknoloji ürünü Altınova Tersanesi'nde yapım aşamasındayken TundRA ll olarak bilinen römorköre yeni sahibi tarafından Helios adı verildi.
TundRA 3200 tasarımını temel alan Helios, her biri Kongsberg US 255 CP Z-drive'ı tahrik eden iki Caterpillar 3516C ana makine ile güçlendirilmiştir ve 65 tonun üzerinde bir çekme gücü sağlamaktadır. Geminin elektrik ihtiyacı her biri 118kW'lık iki Caterpillar C7.1 jeneratör seti tarafından karşılanıyor.
Bu yılın başlarında Alfons Håkans'a teslim edilen ikiz kardeşi Selene gibi, sağlam ve çok yönlü Helios da refakat, gemiye yardım, buz kırma ve buz yönetimi, açık denizde yedekleme, yangınla mücadele, 20 metrelik konteynerler de dâhil olmak üzere güvertede küçük yük transferi, kurtarma ve petrol sızıntısı kurtarma gibi çok sayıda ve çeşitli görevleri yerine getirebiliyor.
Bu arada, Sanmar tarafından Terminal XXl ve Terminal XXlX olarak bilinen Terminal sınıfı römorkörlerin her ikisi de Robert Allan Ltd'nin RAstar 2800 tasarımına dayanmakta ve yeni sponsorlu gövde formundan yararlanmaktadır. Refakat/kılavuz kuvvetleri, sponsorun ve römorkörün folyo şeklindeki refakat/kılavuz skeglerinin etkileriyle artmaktadır. Yalpa hareketleri ve ivmelenmeler, benzer büyüklükteki 'standart' römorkör gövdelerinin yarısından daha azdır.
Sanmar'ın giderek daha popüler hale gelen Terminal sınıfı römorkörleri, zorlu deniz koşullarında bile yüksek manevra kabiliyetine sahip, verimli ve sağlam operatörler olarak haklı bir üne kavuşmuştur.
2017 yılında inşa edilen ve daha önce Sanmar'ın kendi filosunun bir parçası olan Terminal XXI, MedTug tarafından Med Altair olarak yeniden adlandırıldı. 28,2 m LOA ölçüsüne, 12,6 m kalıplanmış kirişe ve 5,3 m seyir draftına sahip olan Med Altair, her biri 1.740 devir/dakikada 2.000 kW güç sağlayan ve Schottel SRP 1515 FP iticilerini çalıştıran iki MTU 16V4000M63 ana makine ile güçlendirilmiştir. Gemi 75 ton çekme gücü gücüne ve 13 knot hıza ulaşabilmektedir.
Rimorchiatori Napoletani tarafından Oriente olarak yeniden adlandırılan yeni inşa Terminal XXlX, Mayıs 2020'de İtalyan operatöre teslim edilen Baia römorkörünün ikiz kardeşidir ve her biri 1.800 devir / dakikada 2525kW üreten iki Caterpillar 3516 C HD ana makine ile güçlendirilmiştir. Kongsberg US255 FP iticilere ve 2800 mm çaplı pervanelere sahip olan gemi, 14 knot hız yapabiliyor.
Sanmar Ticari Direktörü Ruchan Civgin şunları söyledi: "Yüksek performanslı, teknolojik açıdan gelişmiş üç modern römorkörü aynı anda yeni sahiplerine teslim etmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bu, verimli bir lojistik operasyonda yer alan herkese bir övgüdür. Avrupa bizim için önemli bir pazar ve geçmişte römorkörlerimizi satın almayı tercih eden operatörlerin daha fazlası için geri geldiğini görmek her zaman memnuniyet verici. Sanmar olarak ürünlerimizi ve satış sonrası hizmetlerimizi müşterilerimizin operasyonel ihtiyaçlarına göre uyarlama becerimizle gurur duyuyoruz."