Sanmar Tersaneleri, Danimarka'daki Hirtshals Limanı'na güçlü ve kompakt bir liman römorkörü teslim etti. Römorkör, limanın genellikle kötü şöhretli rüzgârlı koşullarında giderek artan büyüklükteki modern feribotların iskeleye gidip gelmesine yardımcı olacak.
Daha önce Sanmar'ın Türkiye'de İzmit Körfezi'nde faaliyet gösteren filosunun bir parçası olan 2019 yapımı Yeniçay X römorkörü, yeni sahipleri tarafından SIBBA olarak yeniden adlandırıldı. Limanın 1979 yılında inşa edilen ve 2005 yılından bu yana Hirtshals'ta hizmet veren önceki römorkörünün yerini aldı.
Kanadalı deniz mimarları Robert Allan Ltd'nin modern, yüksek performanslı Z-drive hat idaresinin zorluklarını ele almak için geliştirdiği özel RAscal 1800 tasarımına dayanan Sibba, 18,7m LOA, 9,2m kalıplanmış kiriş ve 3,5m derinliğe sahiptir. Her biri 1.800 devir/dakikada 970 kW güç üreten iki Caterpillar C32 ana makine ile 32 ton bollard pull ve 12 knot hız yapabilmektedir.
Hirtshals Limanı CEO'su Per Holm Norgaard şunları söyledi: "Limanın eski römorkörü şu anda limanı kullanan daha büyük feribotlarla başa çıkacak kadar güçlü değildi ve liman genişledikçe bu gelecekte daha büyük bir sorun haline gelecektir."
Hirtshals Usta Gemici ve Filo Müdürü Robert Hanson ise şunları ekledi: "Geçtiğimiz iki yıl boyunca piyasayı araştırdık. SIBBA ile hem bugünkü hem de gelecekteki ihtiyaçlarımıza uygun bir römorkör bulduğumuza inanıyoruz."
Ayrıca SIBBA'nın motorlarının selefine göre çok daha katı çevresel gereklilikleri karşıladığını ve bunun da çok daha az CO2 emisyonuna yol açtığını belirtti.
Sanmar Tersaneleri Ticari Direktörü Rüçhan Civgin ise şunları söyledi "Hirtshals Limanı'nın hem şimdi hem de gelecekte bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için ihtiyaç duyduğu güç, kuvvet ve performansı sağlayan römorkörü Sanmar'da bulmuş olmasından büyük mutluluk duyuyorum. SIBBA, olumsuz hava koşullarının üstesinden gelebilen, kendini kanıtlamış bir römorkör serisinden biridir."
RAscal 1800, tüm çalışma modlarında iyi bir deniz tutuşu, manevra kabiliyeti ve denge sağlamak üzere, daha önceki başarılı römorkör tasarımları temel alınarak, denizde seyreden gemiler için gemi elleçleme görevlerinin yerine getirilmesinde maksimum verimlilik sağlamak üzere tasarlanmış, ikiz Z tahrikli, dizel motorlu bir römorkördür.
Sağlam, tamamı kaynaklı çelik konstrüksiyonu, herhangi bir Klas Kuruluşunun minimum değerlerini önemli ölçüde aşmaktadır. Gemi, tüm gemi elleçleme operasyonları için ağır hizmet güverte ekipmanı ve çok yönlü sistemler ile donatılmıştır.