Logo
EN
X
X
09.05.2020

Sanmar'dan Bir İlk Daha… İzmit Körfezi'ndeki Hizmetlerini Geliştiriyor

Dünyanın ilk Gelişmiş Değişken Tahrikli (AVDTM) römorkörü olan ve denizcilik segmentinde hidro-mekanik hibrit tahrikin benzersiz bir uygulaması olan Boğaçay XXXVIII, İzmit Körfezi'nde geniş bir müşteri yelpazesine römorkaj hizmeti vermeye devam ediyor. Sanmar'ın Tuzla Tersanesi'nde [11.01.2020] tarihinde gerçekleştirilen hayırlı hizmete giriş töreninin ardından [25.02.2020] tarihinde Sanmar tarafından işletilen filoya katılmasından bu yana, İzmit Körfezi filosundaki dizel mekanik kardeşleriyle birlikte takdire şayan bir performans sergiledi.

Devreye alma töreni sırasında Sanmar'ın Başkan Yardımcısı Ali Gürün şunları söyledi:

"İnovasyon, Çevreye Saygı, Kalite, Form, Fonksiyon, Estetik ve Sanat; hepsi bu yeni römorkörün temel parçaları ve Sanmar'ı çok iyi tanımlıyor.  Bu teknenin filomuza katılmasından ve Türk limanlarındaki operasyonlarımızın kalite ve verimliliğini artırmasından gurur duyuyoruz."

CAT AVD TM sisteminin birincil avantajı, pervane hızını kayan bir debriyaj gibi 0 rpm'ye kadar modüle edebilen sürekli değişken şanzımandır.  Ayrıca pervaneyi, motorun doğrudan tahrike bağlanması durumunda mümkün olandan daha hızlı döndürebilir, böylece motorların pervane talep eğrisi boyunca daha yüksek özgül akaryakıt tüketimiyle çalışmak yerine en yüksek verimlilik bölgesinde çalışmasına olanak tanıyarak önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlar.  FP pervanesi 0 knot'ta bollard durumuna göre ayarlandığından, bu özellik CP veya DEP sistemlerinde olduğu gibi serbest çalışma sırasında motordan tam güç alınmasını sağlar.

Caterpillar Denizcilik Ürün Tanımlama Mühendisi Nathan Kelly'nin sözleriyle:

"Bu (AVD sistemi) pervane devrinin motor devrinden bağımsız olmasını sağlar, böylece optimum motor verimliliği elde edilerek yüzde on beş ila yirmi arasında yakıt tasarrufu sağlanabilir. Kısacası, değişken hızlı Dizel Elektrikli Tahrik (DEP) sisteminin tüm avantajlarını maliyet ve boyut açısından çok daha düşük bir oranda sunuyor."

Diğer avantajlar arasında gelişmiş tepki ve hızlanmanın yanı sıra ana motorların çalışma saatlerinin önemli ölçüde azalması nedeniyle daha düşük genel bakım maliyetleri de yer alıyor.

Bu sistemde motorların normalde bu güçteki bir römorkörde olması gerekenden daha küçük olması dikkat çekicidir (3512'ye karşı 3516 motor).  Maksimum çekme gücü elde etmek için gereken ek güç, Fi-Fi pompasını da çalıştıran C32 motorundan gelmektedir.  Diyagramda dört çalışma modu için makine konfigürasyonu ve güç akışı senaryoları gösterilmektedir.

Gemi, altı kişilik bir mürettebat için Sanmar'ın her zamanki çok yüksek standartlarına göre donatıldı. Ana güvertede mutfak, yemekhane, iki zabit kamarası ve ortak bir tuvalet bulunmaktadır. Alt güvertede iki adet çift kişilik yataklı kamara, çamaşırhane, mutfak depoları ve ortak bir tuvalet alanı bulunmaktadır. Kaptan köşkü, her yönden maksimum görüş ve pruva ile yan çamurluklara olağanüstü görüş sağlar. Makine dairesinde küçük, sese dayanıklı bir santral odası bulunmaktadır.

Denemelerde Boğaçay XXXVIII 70,35 ton çekme gücü ve 13,3 knot serbest seyir hızına ulaşmıştır.

Türünün ilk örneği olan bu gemi, aynı lokasyonda benzer işletme profillerini paylaşan dizel mekanik eşdeğerlerine kıyasla yakıt tüketiminde ve planlı bakım maliyetlerinde öngörülen azalmalarla ilgili OPEX tasarrufları hakkında değerli veriler sağlamaya devam edecek. Bu veriler Sanmar ve bu projedeki ortakları tarafından sadece bu teknolojinin pazarlanmasını teşvik etmek için değil, aynı zamanda bu teknolojinin zamanında daha geniş bir baba çekme aralığında ölçeklendirilmesine yardımcı olmak için kullanılacaktır. Bu arada, ilerleme hakkında düzenli basın bültenleri yayınlayacağız ve dünya çapındaki birçok değerli müşterimiz için AVD römorkörünün başka örneklerini oluşturmayı dört gözle bekliyoruz.

01.04.2021

Sanmar, Pakistan liman idaresi ile 33,46 milyon ABD Doları tutarında...

01.06.2022

Sürdürülebilirlik, römorkör üreticileri ve işletmecileri için giderek...

01.11.2023

Türk Tersanesinde İnanç Korundu

01.11.2023

Dünyanın İlk Uzaktan Kumandalı Ticari Gemisi Sanmar Tarafından İnşa...

02.04.2020

Çocukları Eve Geri Getirin

02.04.2021

Sanmar, Robert Allan tasarımı 5. römorkörü İtalyan operatöre teslim...

02.04.2021

Sanmar, Birleşik Krallık liman idaresine güçlü kompakt römorkör...

03.02.2020

SAAM Towage’a İlk Sanmar Teslimatı

03.11.2020

Teslimat Ülkelerin Yakın İlişkisini Daha da Pekiştirdi

03.12.2020

Memnun müşteri Sanmar'dan iki römorkör daha satın aldı

05.02.2022

Sanmar Tersaneleri yeşil gündemini yürütmek üzere üç direktör atadı

05.07.2020

Sanmar "iYiDERE" yi Portföyüne Kattı

06.01.2023

Sanmar Tersaneleri Aralık ayında 8 römorkör teslim etti

06.07.2023

KOTUG Kanada, Robert Allan Ltd. ve Sanmar ile iki güçlü, yüksek...

07.08.2020

Sanmar Sırapınar Baltık Denizi'nde Faaliyetlerine Başlıyor

08.04.2022

Türk kürekçiler gözlerini Olimpiyatlara dikerken Sanmar sponsorluk...

08.06.2021

Sanmar ilk Tier lll römorkörünü Norveçli operatöre teslim etti

08.09.2020

Sanmar, Svitzer ve Sohar Limanı'nı Tam Güce Ulaştırıyor

08.11.2020

Sanmar, Uzun Vadeli Ortağına Teknolojik Olarak Gelişmiş Güçlü...

08.11.2022

SANMAR, Orkney çevresindeki zorlu sularda çalışacak üçüncü römorkörü...

09.03.2020

Odin of Scapa Denize İndirildi

09.05.2020

Sanmar'dan Bir İlk Daha… İzmit Körfezi'ndeki Hizmetlerini Geliştiriyor

10.06.2022

Sanmar Tersaneleri, emisyonsuz römorkörcülük sektörüne doğru...

11.01.2021

Sanmar zorlu bir yılda 30 römorkör teslim etti

11.09.2020

Sanmar Somaliland Liman İdaresine Bir Römorkör Daha Teslim Etti

11.10.2023

Seaspan, Vancouver Pazarına Hizmet Verecek Filo Genişlemesi İçin...

12.04.2021

Sanmar, İskoç operatöre iki adet hat taşıma itici tekne teslim etti

13.03.2023

Sektör liderleri Sanmar'ın HaiSea Marine için ürettiği çığır açan beş...

13.04.2023

Sanmar Tersaneleri çevreye duyarlı bir operatör için çevre dostu bir...

13.09.2023

Sanmar Tersaneleri, genişleyen Danimarka limanına kompakt römorkörü...

13.10.2022

Sanmar Tersaneleri SAAM Towage için iki elektrikli liman römorkörü...

14.01.2022

Sanmar Tersaneleri yeni yılın ilk sözleşmesini imzaladı

14.06.2023

Sanmar, Rimorchiatori Salerno'ya bir RAmparts 2400SX ASD daha teslim...

14.08.2023

Sanmar Tersaneleri, dünyanın en çevreci römorkör filosu için ikinci...

16.05.2020

Svitzer'in Sanmar römorkörlerini teslim almasıyla Sohar Limanı için...

16.05.2021

Sanmar, iki benzersiz özel tasarım buz kırıcı römorkörden ikincisini...

18.05.2023

Sanmar sponsorluğundaki Fenerbahçe Opet kadın voleybol takımı...

19.03.2021

Sanmar Popüler Kompakt Römorkör Serisinin Sonuncusunu Teslim Ediyor

19.04.2022

Sanmar Tersaneleri, genişleyen Türk limanına güçlü liman römorkörü...

19.09.2022

Sanmar Tersaneleri bir haftada beş teslimat gerçekleştirdi

19.09.2022

Sanmar Tersaneleri ve IGUS, uzmanlıklarını birleştirerek en basit ve...

19.10.2020

Seyşeller Liman İdaresi Sanmar'dan yeni bir römorkör teslim aldı

20.04.2021

Sanmar Kanadalı Operatöre İkinci Güçlü Modern Römorkörü Teslim Etti

20.05.2022

Sanmar Tersaneleri Svitzer'e yüksek manevra kabiliyetine sahip ve...

20.08.2021

SAAM Panama için yine SANMAR'ı seçti

21.05.2021

Sanmar Avrupalı operatörlere üst üste üç teslimat gerçekleştirdi

22.02.2020

SANMAR TERSANELERİNDE COVID-19 Önlemleri

22.03.2022

Sanmar Tersaneleri'nin dört güçlü yeni römorkörü Pakistan'daki Port...

23.01.2020

Sanmar, İngiltere ve TÜRKİYE arasındaki serbest ticaret anlaşmasını...

23.01.2020

Dünyanın ilk Gelişmiş Değişken Tahrikli (AVD) Gemisi

23.05.2023

Çığır açan elektrikli römorkör HAISEA WAMIS çevre dostu Kanadalı...

24.05.2022

Sanmar genç filosuna yeni inşa bir azimut çekici römorkör daha ekliyor

25.02.2020

"TURCHIA" "ITALYA" İLE BULUŞUYOR

27.04.2021

Sanmar, Bir Çift Benzersiz Buz Kırıcı Römorkörden İlkini Teslim Etti

27.10.2022

SANMAR'ın oyunun kurallarını değiştiren yeni emisyonsuz elektrikli...

28.09.2022

SANMAR Tersaneleri SAAM Towage'a 7. römorkörü teslim etti

28.11.2022

Sanmar Tersaneleri SMS Towage'a iki römorkör teslim etti

28.12.2020

Enerji şirketi Sanmar'dan ultra modern römorkör satın aldı

29.04.2021

SANMAR, SAAM'ın Peru'da Yeni Başlattığı Hizmet İçin Yüksek...

29.06.2020

Eskiler Dışarı, Yeniler İçeri

29.12.2022

Son haftada dört teslimat Sanmar Tersaneleri için iyi bir yılı...

30.08.2021

Operatör, genişleyen Portekiz limanında çalışmak üzere ikinci Sanmar...

30.12.2022

Sanmar Tersaneleri başarılı bir yılın sonunda daha temiz ve daha...

31.08.2020

Yeni Rastar 3200SX Römorkörlerin Teknik Teslimatı ile Ornkey Island...

03.02.2024

Sanmar’ın çevre dostu iki ElectRA römorkörü, SAAM Towage filosuna...

29.02.2024

Sanmar'da Görev Değişimi: Arzu Gören Vedalaşıyor, Fatma Karagöl...

01.03.2024

SANMAR dünyanın ilk metanol yakıtlı römorkörleri için saç kesimini...

02.03.2024

Beşinci SANMAR ElectRA serisi römorkör Vancouver'a ulaştı.

03.03.2024

First electric powered emissions-free ElectRA tug for SANMAR’s own...

05.03.2024

SANMAR, 6. Elektrikli römorkörü Norveç’li operatöre teslim etti

06.03.2024

Sanmar, Fransa’nın Bayonne limanına kompakt liman römorkörü teslim...

01.04.2024

Çevresel ayak izimizi azaltıyoruz ve şirket kültürümüzün ayrılmaz bir...

02.04.2024

SANMAR Robert Allan Ltd tasarımı 300. römorkörünü teslim etti

03.04.2024

SANMAR'ın yüksek güçlü römorkörü denize indirildi.

10.05.2024

SANMAR, metanol yakıtlı römorkörler için omurga kaynak töreni...